ÁDÁM-Soft  »  Kérdés-Válasz (K-V)

Kérdés-Válasz (K-V)

ÜgyViteli, készletnyilvántartó, számlázó program

Kérdés Válasz
 
Mit kell tennem az ÁFA kulcs változtatásához?
  Az ÜgyViszben megtalálhatóak a szükséges modulok. Kérjük, tekintse át a teendőket: ÁFA kulcs váltás, ÁFA módosítása
 
 
És azt honnan fogjuk tudni, hogy frissítés milyen változtatásokat tartalmaz?
  Az ÜgyVisz könyvtárában találhatóak ehhez hasonló file-ok verziótól függően : ugyviszq20100504.txt vagy ugyviszw20100504.txt Az a file úgy kerül oda, hogy a negyedéves firssítéssel kapja meg a cég. A frissítés utáni első program indításkor megjelenik a belépő felhasználónak, majd lementi oda. De a honlapunkon is megtalálhatóak ezek a file-ok: Segítő oldalak : ÜgyVisz frissítés dokumentumok
 
 
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e az ügyviteli programba egyet fizet kettőt vihet akciót felrögzíteni? Van-e rá lehetőség?
  Ezt sajnos nem tudja az ÜgyVisz. De cikk összerakással lehet hasonlót kreálni.
 
 
Hogyan tudok átemelni szállító levélről, vagy rendelésből szolgáltatást számlára?
  A számla fejlécének kitöltése után a tételek listájának ablakában a Száll.levél vagy Rendelések gombot használhatja, de nem a bal egérgombbal kell kattintani, hanem a jobb egérgombbal kell a parancsgombra klickelnie.
 
 
Tudok törölni cikkszámot?
  Csak úgy egy gomb leütéssel nem lehetséges, hiszen már szerepelhet bizonylaton a cikk.
A File/Megnyitom menüpontnál a Futtatható modulok közül válassza ki a Cikkszám módosító modult. Ez a modul az összes bizonylaton átírja a cikkszámot az itt megadottra.
A megjelenő ablakban két cikkszám (Miről Mire változtasson) beadására van lehetősége. Így lehetősége van a cikkszám törlésére is, ha a Mire mezőt üresen hagyja.
Amennyiben a Mire mezőben olyan cikkszámot ad meg, mely még nem szerepel a cikktörzsben, akkor a régi cikkszámot módosította.
Amennyiben a Mire mezőben olyan cikkszámot ad meg, mely már szerepel a cikktörzsben, akkor a két cikkszámot összevonja a rendszer.
 
 
Tudom változtatni a mennyiség kiírási módját, hogy 3 tizedes jegyet használjon?
  A File/Megnyitom menüpontnál a Futtatható modulok közül válassza ki a Paraméterek a működéshez modult. A megjelenő ablakban lát egy olyan lehetőséget (a sötétzöld mezőben), hogy A mennyiségek megjelenítésének maszkja. A felirat melletti mezőben sok kilences látható egy ponttal elválasztva. A pont helye határozza meg a tizedes jegyek számát. Ha a ponttól jobbra három darab 9 számot helyez el a mezőben, akkor az ÜgyVisz rendszer a továbbiakban a készlet mennyiségét (cikk karton, cikk kereső, stb) és a bizonylatokon megjelenő mennyiségeket is ennek megfelelően fogja mutatni.
 
 
A számítógépünket újrainstallálták. Hogyan lehet ismét használni a számlázó programot?
  Remélhetőleg elmentették az ÜgyViszW könyvtárat. (A mentés tartalmazza az Önök által eddig rögzített összes adatot - számlák, egyéb bizonylatok, készlet, cikkek.) A frissen telepített számítógépre ismét fel kell telepítenie az ÜgyViszW számlázó, készletnyilvántartó programot. Azért szükséges, mert a telepítés folyamán regisztrálja a Microsoft Windows operációs rendszer alá a működéséhez szükséges ActiveX-nek nevezett segédprogramokat és a futtató környezetet.
A telepítéshez szüksége lesz a vásárláskor kapott telepítő CD-re. Amennyiben nincs meg a CD, akkor letölthető az ÜgyViszW demo változata az ÁDÁM-Soft honlapjáról is, mellyel szintén el tudja végezni a telepítést. Kérem, a leírásnak megfelelően töltse azt le.
Az ÜgyViszW Telepítését a képernyőn megjelenő ablakokban található leírásoknak megfelelően hajtsa végre. Fontos: Windows 7 és 10 esetén a setup.exe file-ra jobb klick - Futtatás rendszergazdaként módon történjen. Így a C:\UgyViszW könyvtárba fogja feltelepíteni a rendszert (A Demo telepítése esetén írja át a könyvtárnevét). Amikor befejezte a folyamatot, akkor törölje le ezt a könyvtárat. Ezek után bemásolhatja a mentését. (Ez a módszer csak az ÜgyViszW számlázó, készletnyilvántartó programra vonatkozik!!!)
 
 
ProForma számla nyomtatásánál azt az üzenetet kapom, hogy Nincs megfelelő nyelvem. Miért?
  ProForma számla nyomtatására általában külföldi partnereknél van szükség, és ők idegen nyelvű számlát is kapnak. Megoldás: a partnerhez be kell állítani, hogy német vagy angol nyelvű bizonylatot igényel és így az ÜgyVisz el fogja készíteni a ProForma bizonylatot.
 
Szeretnénk, ha kiabálna a gép, ha a beszerzési ár bizonyos százaléknál többel eltér a korábbi beszerzési ártól. sokszor 16-20 oldalas számlákat vételezünk be, és ennyi tételnél előfordul hogy a bevételezést végző átsiklik afölött ha a beszállító nem a megállapodott áron számlázott ?
  1. Ha kimenő rendelésen rögzítették a tételeket és a hozzá tartozó árakat, akkor a számlára vagy szállítóra átemeléskor jelzi a program, ha ármódosítás történt és a végösszeg is eltérést fog mutatni.

2. a.) A termékek cikkcsoportokba sorolását javasoljuk. A cikkcsoportokhoz pontosan meghatározható az a haszonszázalék, melyet szeretnénk elérni. Ha a beszerzési ár változik és a csoporthoz rendelt haszonkulcs már nem hozná az elvárt hasznot, akkor az ÜgyViszW figyelmeztető ablakban tájékoztatja erről és javaslatot tesz az új. A termék átárazásához meg kell nyomnia az igen gombot.
2. b.) Az Árváltoztató ablak segít áttekinteni a szükséges árváltoztatásokat. Ebben a program leválogatja az ablakban látható dátumtól a beszerzéseket és pirossal jelzi azokat a cikkeket, melyeknél nem teljesül az elvárt haszonkulcs. Ezeken a termékeken az F6 billentyű leütésére korrigálja a végfelhasználói és árkategóriás árakat a rendszer.

 
A raktárkészlet lekérdezésénél (pl. bennragadt készletek és hasonló listáknál) szeretném látni a tételhez tartozó összértéket is (mennyiség x beszár)?
  Valóban, az immobilis raktárkészlet lekérdezésénél hiányzott ez az oszlop (korrigáltuk). Kérjük a többi helyet, ha van még ilyen.
 
Amikor kész számlához utólag nyomtatunk szállítólevelet, akkor erre a az idegen azonosítót teszi. Lehetne a cikkszámot?
  A partnerek ezt igényelték. Megoldási lehetőség: a Cikk megnevezése után megjelentetjük a cikkszámot is.
 
A rendelésekhez szállítási határidőnek a partnerhez beállított fizetési határidőt adja a gép - nálunk ez 90 nap is lehet olykor. ?
  Ez annyira változó még egy cégen belül is, hogy nem tudtunk szabályt felállítani rá. Ezért maradt ez a megoldás, így a felhasználónak kell meghatároznia az adott rendeléshez a pontos szállítási határidőt és beírnia a rendeléshez.
 
Nem jó ÁFA kulccsal számláztunk. Mit tegyünk?
  * Először is a rossz ÁFA kulccsal történt számláról jóváíró (stornó) bizonylatot kell készíteni. Ezek után a Cikk Kartonján módosítsa az ÁFA kulcsot, majd készítse el a helyes számlát.
* Az ilyen hibák elkerülésére a File/Megnyitom menüpontban indítsa a "Paraméterek a működéshez" modult. Ebben tudja rögzíteni a használatos ÁFA kulcsokat, így kiküszöbölhető a helytelen kulcs használata.
* A törzsek teljes ÁFA kulcs módosítására, ellenőrzésére is lehetősége van: A Cikkek és a szolgáltatások ÁFA kulcs módosításához a File/Megnyitom/Áfa kulcs módosító modult kell elindítani. A Nettó árra kerekítés, csak az ÁFA kulcs módosítását jelenti. A Bruttó árra kerekítés pedig a Bruttó árat meghagyja és a nettót átszámolja. A cikkeket, szolgáltatásokat és az árlistát módosítja a modul.
 
Számla és hozzá való csekk nyomtatás funkciót tud a program?
  Csekk nyomtatási lehetőség rendelkezésre áll a rendszerben. Sorozatnyomtatáskor a fizetési módtól függően választja a megfelelőt.
 
Személyre szóló vevői kedvezmény adható úgy, hogy a kedvezmény időszakát meg lehessen adni?
  Partnerre vonatkozó kedvezmény beállítható a kartonján és egyedileg a bizonylatokon is, de időtől nem tehető függővé.
 
A vevőtörzs és a számla adatbázist excel-be tudja exportálni?
  Biztonsági okokból jelenleg nem lehetséges a partnertörzs és számlák excel-be exportálása. A rendszer sok listázási funkcióval bír, lehet, hogy megtaláljuk a feladatnak megfelelő listát, de például borítékokhoz címkenyomtatásra is van lehetőség. Ennek a beépítése lehetséges, de célszerű átgondolni az érveket és ellenérveket. (pl. Az elbocsátott alkalmazott felhasználja vagy árusítja a partnerlistát...)
 
Paraméterezhető a felhasználók jogosultsági szintje?
  A felhasználókat 5 jogosultsági szintre lehet beállítani. Az egyszerű ügyfélszolgálatostól a pénzügyi mozgásokat kezelő userig.
 
Hálózatban működik az ÜgyViszW?
  Hálózatban működtethető az ÜgyViszW rendszer, csak a hálózat korlátait kell figyelembe venni. Az ÜgyViszW bérleti díja független a hálózatban lévő felhasználók számától. A bizonylatok száma az idő múltával befolyásolja a rendszer működési sebességét. Ugyanazon bizonylatban két felhasználó egyidejű működését célszerű mellőzni.
 
A Kintlevőség/Tartozás ablakban most már a túlfizetések is megjelennek?
  A számla túlfizetését célszerűen két tételben kellet volna megtenni: 1. a számla bruttó összegét a számla kiegyenlítéséhez 2. a túlfizetést az egyéb pénzügyi mozgások "Plusz technikai mozgás a bankon" rovatában volt célszerű, azért, hogy a rendezésre felhívja a figyelmet. Az új verzióban már egy tételben is lekönyvelhető a túlfizetés, mert a Kintlevőség/Tartozás modul ezeket a renittens tételeket is listázni fogja.
 
A cikk kartonon a fogyásra kattintva kilistázza az idei év mozgásait. Az előzőek évek forgalmának gyors elérhetősége?
  A cikk kereső ablakban vannak listázási lehetőségek: - F9 Kereszt Forgalomi kimutatás számla és szállító, -F9 Kereszt Forgalomi kimutatás összes bizonylatból. Ezek a listák az előző év jan.1 dátumától mutatják a cikkek forgalmát. A másik lehetőség, hogy a Programidőt átállítja a kérdés évre. Az ÜgyViszQ-ban a Cikk Keresőben az évre vonatkozó legördülő menü évszámának átállításával láthatóvá tehetők az adatok.
 
A teljesíthető rendelések listázásánál be kell külön írogatni az időintervallumot. Miért?
  Az egyik megoldás: átállítottam 60 napra a programban a második határidőt. Következő frissítésnél fog változást okozni. A másik megoldás: a dátumba kettőt kattintva a naptárból egy későbbi időpontot lehet gyorsan választani. Sokkal nagyobbra nem tudom venni, mert a partnerek nem "örülnek" általában az előteljesítésnek....
 
A teljesíthető rendelések listázásánál részmennyiséget is feltünteti?
  A Listát Printel menüpontban a Rendelések: részben teljesíthetők listát kell ebben az esetben megnézni. Ebben a listában megjelennek azok a tételek is, melyeknél a rendelt mennyiség nagyobb, mint a készleten lévő. Pl. 5 db-ot rendelt a partner, de csak 3 van a raktárban. Figyelembe veszi a lista a rendelések keltezését is!!! 
 
Hogyan lehet 2006-ban a 25%-os ÁFÁval érkező számlákat rögzíteni?
  Csekk nyomtatási lehetőség rendelkezésre áll a rendszerben. Sorozatnyomtatáskor a fizetési módtól függően választja a megfelelőt.

eMail | Ügyviteli szoftver ÁDÁM-Soft | KlickComp Számítástechnikai webáruház, számítógép bolt ::: Klick Computer  Notebook ( Acer, Asus, Dell, Toshiba ) és PC Web-Bolt.